Westeinde 8, 7975RK Uffelte
0654625523
stressenburnoutcoaching@burnoutpreventienoord.nl

Stress reductie

Hier vind je 7 tips om de kans op stress klachten te verminderen.

  1. Zorg voor voldoende slaap. De meeste mensen voelen zich goed uitgerust na 7 tot 8 uur slaap.

  2. Ga geregeld naar buiten. De buitenlucht doet goed. Een wandeling van 20 minuten doet al wonderen.
  3. Eet regelmatig. Een regelmatig eetpatroon is belangrijk voor de energie-huishouding van ons lichaam. Het mooiste is als je ook nog een gebalanceerde lunch of maaltijd neemt. Zó krijg je nòg meer energie. Die heeft jouw lichaam hard nodig.
  4. Maak eens een praatje voor de gezelligheid. Een praatje over koetjes-en-kalfjes zorgt ervoor dat onze hersenen even rust krijgen. Bovendien is gebleken dat onze hersenen gunstige stoffen aanmaken als wij praten met iemand die wij aardig of lief vinden.
  5. Blokkeer je agenda. Het blokkeren van je agenda om in die tijd even iets ontspannends voor jezelf te doen, heeft een geweldige uitwerking op jouw geest en lichaam. Gewoon even niets. Althans, nu niet.
  6. Probeer een nieuwe hobby. Door iets totaal anders te gaan doen, daag je jezelf (en dus je hersenen) weer eens uit. Ga eens een hobby proberen die je nog nooit hebt gedaan (maar misschien stiekem altijd al had willen doen).
  7. Doe je gsm of iPad eens uit. Wij zitten veel te veel uren aan een beeldscherm gekluisterd. Dat vergt veel van onze hersenen. Geef ze eens lekker rust door de apparaten uit (ja ècht uit!) te zetten. Zó word je niet verleid om tòch even je e-mail of Facebook te gaan checken. Ga eens ‘mindful’ een boek lezen of doe stap 2 uit dit rijtje.
Je zult zien dat wanneer je dit een week vol houdt het ook daadwerkelijk een positieve uitwerking op jouw lichaam en geest zal hebben. Lukt het jou om dit 21 dagen vol te houden dan heb je nieuwe gewoontes ingeslepen in jouw hersenen. Je hebt je eigen gedrag veranderd.
Het is het proberen waard.
Call Now Button